NMa moet verhogingen kabel bekijken
Vrijdag 4 juli 2003BIDDINGHUIZEN - De consumentenbond verdenkt de kabelmaatschappijen van het maken van prijsafspraken. Dit omdat de kabelmaatschappijen UPC en Casema kort achter elkaar de tarieven hebben verhoogd.
De Consumentenbond wil nu dat de kartelwaakhond NMa ingrijpt, door de verhogingen te verbieden en een onderzoek te starten naar eventuele onderlinge prijsafspraken.
Enquête
Ook publiceerde de Consumentenbond donderdag de uitslag van een online-enquête, waaraan 800 internetters mensen hebben meegedaan. Daaruit blijkt dat UPC nog niet voldoet aan de beloftes die het bedrijf eerder deed, aldus de bond.
Volgens de bond wordt 90% van de mensen die naar het callcenter van UPC bellen, niet binnen 30 seconden geholpen.
Klopt niet
Volgens UPC kloppen de cijfers die de Consumentenbond opgeeft niet. De kabelmaatschappij zegt dat 60 -70% van de bellers binnen een halve minuut iemand te spreken krijgt.
Bron: Omroep Flevoland