Dienstverlening gemeente hoog gewaardeerd
Vrijdag 7 november 2014BIDDINGHUIZEN - In 2014 is de waardering van de inwoners van de gemeente Dronten voor de dienstverlening van de gemeente weer hoog - en zelfs hoger dan vorig jaar. Dat blijkt uit het rapport van Benchmarking Publiekszaken dat afgelopen dinsdag 4 november is aangeboden aan het college.
Klanten die gebruik maken van de balie geven een gemiddelde score van 8,2 (in 2013: 8,0), telefonie krijgt een 7,7 (in 2013: 7,6) en het digitale loket een 8,0 (in 2013: 7,9). "Een bijzondere prestatie en daarmee een groot compliment waard aan alle medewerkers die dagelijks hun best doen om onze inwoners, bedrijven en instellingen zo goed mogelijk van dienst te zijn", aldus wethouder en portefeuillehouder Dienstverlening Peter van Bergen.
Continue verbeteren
Voor het onderdeel balie en digitaal loket scoort Dronten bovengemiddeld in vergelijking met de andere gemeenten. De klanttevredenheid over de balie scoort een 5e plaats, de klanttevredenheid van gebruikers van het digitale loket scoort zelfs een 1e plaats van alle deelnemende gemeenten, samen met 's Hertogenbosch.
De hoge scores zijn geen reden om achterover te leunen, integendeel. Dronten blijft continue werken aan de verbetering van zijn dienstverlening aan inwoners, ondernemers en instellingen.
Benchmarking Publiekszaken
Gemeente Dronten nam, samen met 45 andere gemeenten, deel aan Benchmarking Publiekszaken. De benchmark meet jaarlijks de prestaties van gemeenten op het gebied van publieke dienstverlening aan de hand van vele kengetallen. Een terugkerend onderdeel van Benchmarking Publiekszaken zijn de klanttevredenheidsonderzoeken die het oordeel van de burger ten aanzien van de dienstverlening via de kanalen balie, telefoon en digitaal loket weergeven.
Bron: Gemeente Dronten