Ontvang SMS of email voor afhalen reisdocument of rijbewijs
Dinsdag 17 juli 2012BIDDINGHUIZEN - De gemeente Dronten neemt weer een stap in het verbeteren van haar dienstverlening. Vanaf donderdag 19 juli 2012 kunnen klanten die een rijbewijs of reisdocument hebben aangevraagd, een email of sms ontvangen zodra het door hun gevraagde document klaar ligt in het gemeentehuis.
Werkwijze
Als inwoners een rijbewijs of reisdocument aanvragen, kunnen zij hun emailadres en/of mobiele telefoonnummer achterlaten bij de Publieksbalie. Zodra het gevraagde document bij de gemeente Dronten binnen is, ontvangt de aanvrager een SMS en/of emailbericht met daarin vermeld dat het document kan worden afgehaald.
De aanvrager heeft dan twee mogelijkheden:
1. Hij/zij maakt een afspraak zodat op een tijdstip waarop het de aanvrager uitkomt het document wordt afgehaald op het gemeentehuis. Via telefoonnummer 14 0321 kan hier een afspraak voor gemaakt worden.
2. Hij/zij gaat tijdens de openingstijden van de Publieksbalie naar het gemeentehuis in Dronten om het document af te halen.
Voordelen
Deze manier van werken is efficiënter en klantvriendelijker. De berichten worden verstuurd als de documenten daadwerkelijk bij de gemeente Dronten binnen zijn. Hiermee wordt voorkomen dat klanten voor niets aan de balie komen omdat hun document er nog niet is. Daarbij scheelt het mensen tijd, want ze kunnen van te voren een afspraak maken. Dit voorkomt lang wachten bij de balie.
Burgemeester De Jonge: “We werken achter de schermen al lang aan het verbeteren van onze dienstverlening. Het doel hierbij is dat inwoners naast horen ook zien dat zaken beter gaan. Deze ontwikkeling is een mooie zichtbare stap in het verbeteren van de dienstverlening naar onze inwoners”.
Bron: Gemeente Dronten