Paula Visser wordt door de weduwe van haar kennis Jim om hulp gevraagd. Zeven jaar geleden werd Jim in verband gebracht met de verdachte dood van zijn assistent Lucy. Om Jims naam te zuiveren moet Paula er tijdens haar reis door Amerika samen met privédetective Stewart achter komen wat er met Lucy is gebeurd.
Terwijl Paula en Stewart het leven van een vrouw die zo onzichtbaar mogelijk door het leven ging proberen te ontrafelen, worden zij met harde hand tegengewerkt. Wanneer hun zoektocht hen van L.A. naar Mexico leidt, komt een noodlottige confrontatie steeds dichterbij…
Alle mannen de keuken in! Want nu zijn er perfecte recepten voor elk type man. Recepten voor echte vleeseters, familiemannen, verleiders en beginnende koks. Makkelijke, voedzame, gezonde, zoete en klassieke recepten. Met en zonder vlees. En allemaal hebben ze één ding gemeen: ze zijn lekker! En ze lukken altijd! Raak niet van de kook. In dit boek vindt u alle benodigde basiskennis en de beste tips en trucs. Kook- en eetplezier gegarandeerd. En voor wie niet zonder de barbecue kan, is er een speciaal grillhoofdstuk.
Teken de schattigste avocado’s, broodroosters, pizza’s en spookjes. In Schattig tekenen doe je zo! leert Leon Römer je hoe je in een paar simpele stappen de liefste tekeningen maakt. Voeg oogjes toe aan boterhammen, teken prikkelbare cactussen en kleur je schattige tekeningen in. Dit boek leert je niet alleen hoe je schattig eten, knuffelbare dieren, planten en voorwerpen tekent, je krijgt ook tips over de beste soort potloden, hoe je makkelijk overtrekt én hoe je de liefste gezichtjes op papier krijgt.
Schattig tekenen doe je zo! Is voor iedereen die begint met tekenen en die houdt van een flinke dosis kawaii!
Astrid Holleeder, auteur van de bestseller Judas, vertelt openhartig over de impact die de getuigenis tegen haar broer Willem heeft gehad op haar leven en dat van haar familie. Want weet je wat het is, As? Over tien jaar haal ik nog een ouwe koe uit de sloot. Astrid Holleeder leeft al jaren ondergedoken. Ze getuigde tegen haar broer Willem Holleeder en leeft sindsdien met de voortdurende dreiging van zijn wraak. In Wie praat, die gaat vertelt Astrid over haar leven in de schaduw van angst. Ze beschrijft de dagelijkse routines die nodig zijn om te overleven, de constante waakzaamheid, de voortdurende zorgen om haar familie, het gebrek aan steun en bescherming vanuit de overheid en de onmogelijkheid om een normaal leven te leiden. ‘Zodra ik wakker word in wéér een ander huis, sta ik op met zijn wraak.’ Astrid neemt de lezer mee in haar innerlijke strijd: de emotionele tol van haar getuigenis, haar worsteling met schuldgevoelens en de vrees om Miljuschka, Rich en Francis te verliezen. Ze deelt openhartig haar gedachten en gevoelens, waardoor de lezer een intieme blik krijgt op de impact van haar keuzes. Wie praat, die gaat is een aangrijpend verhaal over de kracht van familiebanden, de destructieve macht van wraak en de moed om te overleven in de meest extreme omstandigheden.
De nieuwe standalone van de geliefde bestsellerauteur van De vrouwen van de Leeuwenhof-trilogie en Een kamer aan zee De drieëntwintigjarige Wiebke heeft een moeilijke winter achter de rug. Haar affaire is onlangs beëindigd en ook is ze nog steeds niet geslaagd voor haar laatste examen. Ze moet er echt even tussenuit maar haar spaarpot is zo goed als leeg. En dus besluit Wiebke haar tante Larissa op te zoeken op haar boerderijtje aan de Müritz. Larissa heeft veel meegemaakt, vooral in de liefde, en besloot daarom naar het platteland te verhuizen om opnieuw te beginnen. De inwoners van het rustige dorp geven haar de ruimte die ze nodig heeft. Larissa is precies zoals Wiebke zou willen zijn: onafhankelijk, sterk en een ware levensgenieter. Maar hoe langer de zomer duurt, hoe meer Wiebke zich realiseert dat haar tante ook twijfels, kwetsbaarheden en verlangens heeft. Ze leren elkaar om weer te mogen dromen en wanneer de liefde op hun pad komt, wordt hun gedeelde zomer een emotionele wervelwind. In de pers ‘Dat ze pageturners kan schrijven heeft Corina Bomann ruimschoots bewezen.’ Nederlands Dagblad ‘Houdt u van de boeken van Lucinda Riley en Santa Montefiore? Dan zult u Corina Bomann zeker waarderen.’ MAX Magazine ‘Alweer een boek dat leest als een trein, zoals we van Corina Bomann gewoon zijn.’ Libelle.be over Gloriedagen
Het twaalfde deel in de populaire Helen Grace-serie van bestseller-auteur M.J. Arlidge Terwijl een vete tussen drugsbendes de stad in haar greep houdt, smeekt een wanhopige moeder inspecteur Helen Grace om haar tienerdochter te vinden. In eerste instantie lijkt het een eenvoudige zaak: een rebelse tiener die is weggelopen van huis. Zaak gesloten. Of toch niet? Helen volgt haar instinct en richt, ondanks het nadrukkelijke verbod van haar chef, een onderzoeksteam op. Algauw ontdekt ze dat Naomi niet het enige meisje is dat wordt vermist. Hoe dichter Helen bij de waarheid komt, hoe harder haar onderzoek wordt tegengewerkt. Ze belandt in een web van corruptie, dat zich verder uitstrekt en veel dichterbij komt dan ze zich had kunnen voorstellen. Lukt het haar om de meisjes op tijd te redden? In de pers ‘M.J. Arlidge boekt een enorm succes met zijn serie.’ Algemeen Dagblad ‘M.J. Arlidge is geraffineerd en geloofwaardig.’ de Volkskrant ‘Vol cliffhangers waar je wat mee kan.’ NRC 'Actuele kwesties die hij handig binnensmokkelt zijn de kracht van zijn boeken.' de Volkskrant
Wanneer hij de mogelijkheid krijgt een fout uit het verleden te herstellen grijpt Rob Hollander dit met beide handen aan. Maar wat hij als een misstap beschouwt, is niet de gebeurtenis die het verleden hem aanreikt. Winnaar Libris Literatuur Prijs 2024 Journalist Rob Hollander wordt door een oud-studiegenoot uitgenodigd langs te komen in Los Angeles. Daar biedt deze Icks hem de mogelijkheid fouten uit het verleden te herstellen, door terug te reizen in de tijd. In de trip waarin Hollander vervolgens terechtkomt is een grote rol weggelegd voor een ingrijpende gebeurtenis uit zijn jeugd, en zorgt een hereniging met een aantal medestudenten ervoor dat alles in een nieuw licht wordt geplaatst. Is het leven een enkele reis, of kun je zo nu en dan een stukje terug om iets te herstellen? Ik kom hier nog op terug is een meeslepende en verrassende roman. Net als in zijn eerdere, diverse malen bekroonde boeken slaagt Van Essen erin de alledaagse werkelijkheid te vermengen met het onverwachte en het onmogelijke, in een roman over schijn en werkelijkheid, de onvermijdelijke last van het verleden, en de noodzaak deel uit te maken van een groter geheel.
In februari 2021 werd Nederland overdonderd door Ik ga leven, de openhartige, ontroerende en vlijmscherpe debuutroman van Lale Gül, waarin ze haar persoonlijke strijd tegen de verstikkende tradities en verwachtingen binnen haar streng religieuze gemeenschap beschreef. Lale verlangde naar vrijheid, en die zou ze krijgen. In Ik ben vrij blikt Lale terug op de eerste jaren van haar nieuwe leven. Dat heeft haar succes gebracht, prijzen, steun, nieuwe ontmoetingen en vriendschappen, en vooral vrijheid. Maar aan de andere kant is ze bedreigd en wordt ze uitgekotst door haar familie, vrienden van vroeger, de moslimgemeenschap en zelfs haar zusje, dat nog wél gelovig is en met volle overtuiging een hoofddoek draagt. Ik ben vrij is een aangrijpend relaas en een diepgravende reflectie op de kracht van individuele vrijheid, de prijs van authenticiteit en de moed om tegen de stroom in te zwemmen. Lale beschrijft met haar geheel eigen pen, die honderdduizenden lezers al wist te ontroeren, op goudeerlijke wijze haar nieuwe leven. Ze neemt ons mee in haar bestaan van succesvol schrijver en tegelijk afvallige. Ze bezoekt lezingen, vrienden, schoonouders, schrijvers en haar therapeut, maar niet langer haar familie. Voor haar vrijheid heeft ze een hoge prijs betaald. Was die het waard? Lale Gül (1997) is schrijver en columnist. Tot haar zeventiende ging ze in het weekend naar een Koranschool van de stichting Milli Görüş, daarna studeerde ze Nederlands aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Haar debuutroman Ik ga leven werd een internationale bestseller en won diverse prijzen, waaronder de NS Publieksprijs in 2021. ‘Een verbluffend eerlijke inkijk in de belevingswereld van Gül.’ de Volkskrant ‘Vlammend debuut.’ NRC ‘Gül is giftig, grof gebekt en grappig, maar ook kwetsbaar.’ Trouw ‘Onweerstaanbaar grappig.’ Het Parool ‘Ambitieus en gedurfd met een geheel eigen stijl.’ De Telegraaf ‘Deze perspectieven van een eenzame vrouwelijke rebel die niet weet waar of bij wie ze terechtkan zijn nieuw in de Nederlandse migrantenliteratuur.’ The New York Times
Tweede kerstdag 2020. Carl Mørck zit met handboeien om op de achterbank van een politieauto onderweg naar Vestre Fængsel. Na vijftien jaar heeft een gewelddadige spijkerpistoolzaak hem ingehaald en aanklachten wegens drugssmokkel en moord dreigen zijn leven en carrière te verwoesten. Zijn collega’s bij de politie in Kopenhagen keren hem de rug toe en al snel wordt het Carl duidelijk dat zijn leven tussen de gedetineerde misdadigers, oplichters en corrupte agenten in acuut gevaar is. Maar wie heeft er een beloning van een miljoen kronen op Carls hoofd gezet – en waarom? Terwijl Carl Mørck in den blinde vecht tegen de handlangers van de onbekende persoon achter de schermen moeten Rose, Assad en Gordon tegen een rechtstreeks bevel van de chef Moordzaken in gaan en proberen de lange, ingewikkelde draden van de spijkerpistoolzaak te ontrafelen. In de langverwachte finale van Serie Q staat de wereld op zijn kop. De goeden blijken de kwaden te zijn, de kwaden de goeden en de slachtoffers de sterksten. Jussi Adler-Olsen (1950) is dé ongekroonde koning van de Scandinavische misdaadliteratuur. Eén raam, geen sleutel is het tiende en laatste boek uit zijn razend populaire Serie Q, waarvan alleen al in Nederland meer dan 1,3 miljoen exemplaren zijn verkocht. Over Natriumchloride: ‘Jussi Adler-Olsen is niet de eerste Deense auteur die zijn maatschappijkritiek en ongenoegen over de gang van zaken op het nationale en internationale politieke toneel in een thriller stopt, maar hij is wel een van de weinigen die dat met een flinke dosis humor doet.’ Knack ‘De spanning neemt bladzijde na bladzijde toe.’ NRC
Het meeslepende slotdeel van de geliefde Waldfriede-serie Vol toewijding zorgt ze voor haar patiënten, vol hoop kijkt ze naar de toekomst: het ontroerende verhaal van een jonge verloskundige in het naoorlogse Berlijn. Berlijn, 1948. Als de hulpgoederen eindelijk Waldfriede bereiken, slaakt iedereen een zucht van verlichting. De nood is hoog in het zwaar getroffen ziekenhuis, net als in de rest van het belegerde West-Berlijn. Ook voor Christina, een verloskundige in opleiding, staat elke dag voor een grote uitdaging om haar patiënten te geven wat ze nodig hebben. Als Christina de jonge technicus Peter ontmoet, wordt ze halsoverkop verliefd. Hoewel ze diep treurt om haar vader en broer die in de oorlog zijn omgekomen, geeft de liefde haar toch ook hoop voor de toekomst. Tot Peter met een gewaagd plan komt dat hem zomaar het leven zou kunnen kosten, en met hem dat van vele anderen. In de pers ‘Dat ze pageturners kan schrijven heeft Corina Bomann ruimschoots bewezen.’ Nederlands Dagblad ‘Ideaal recept voor een bestseller.’ NRC ‘De verslavende nieuwe serie voor de lezers van De zeven zussen.’ NCRV-gids