In augustus 1974, toen Band On The Run zeven weken op rij op nummer 1 stond in Britse albumcharts, gingen Paul McCartney en Wings naar Abbey Road Studios voor de opnames van een videodocumentaire en mogelijk een live studioalbum - 'One Hand Clapping'. Ondanks de overweldigende vraag naar nieuw opgenomen materiaal van de grootste band ter wereld van dat moment, werd 'One Hand Clapping' nooit officieel uitgebracht. De complete sessies zijn opnieuw gemixt en aangevuld met 12 nummers die niet in de originele film verschenen, inclusief herbewerkte fragmenten van Beatles-klassiekers.
In augustus 1974, toen Band On The Run zeven weken op rij op nummer 1 stond in Britse albumcharts, gingen Paul McCartney en Wings naar Abbey Road Studios voor de opnames van een videodocumentaire en mogelijk een live studioalbum - 'One Hand Clapping'. Ondanks de overweldigende vraag naar nieuw opgenomen materiaal van de grootste band ter wereld van dat moment, werd 'One Hand Clapping' nooit officieel uitgebracht. De complete sessies zijn opnieuw gemixt en aangevuld met 12 nummers die niet in de originele film verschenen, inclusief herbewerkte fragmenten van Beatles-klassiekers.
'Dark Matter' is het twaalfde studioalbum van Pearl Jam. De band heeft het album gemaakt in samenwerking met producer Andrew Watt, die recent ook heeft gewerkt met Ozzy Osbourne, Iggy Pop en The Rolling Stones. Volgens gitarist Mike McCready 'een stuk harder' dan recentere albums als 'Gigaton' (2020) en 'Lightning Bolt' (2013). En inderdaad: wie titeltrack 'Dark Matter' beluistert, hoort er dezelfde energie in terug als ondermeer op het legendarische debuutalbum 'Ten'. Dat het creatieve vat van de Amerikaanse band goedgevuld was, is ook af te leiden aan het productieproces. Het album stond er in drie weken op. Eddie Vedder vertelde tijdens een luistersessie in Hollywood dat hij trots is op wat de 'brothers in a room, playing as if their lives depend on it' hebben gemaakt. 'I think this is our best work.'
'Dark Matter' is het twaalfde studioalbum van Pearl Jam. De band heeft het album gemaakt in samenwerking met producer Andrew Watt, die recent ook heeft gewerkt met Ozzy Osbourne, Iggy Pop en The Rolling Stones. Volgens gitarist Mike McCready 'een stuk harder' dan recentere albums als 'Gigaton' (2020) en 'Lightning Bolt' (2013). En inderdaad: wie titeltrack 'Dark Matter' beluistert, hoort er dezelfde energie in terug als ondermeer op het legendarische debuutalbum 'Ten'. Dat het creatieve vat van de Amerikaanse band goedgevuld was, is ook af te leiden aan het productieproces. Het album stond er in drie weken op. Eddie Vedder vertelde tijdens een luistersessie in Hollywood dat hij trots is op wat de 'brothers in a room, playing as if their lives depend on it' hebben gemaakt. 'I think this is our best work.'
The singles is een compilatie album van de succesvolle solocarrière van Phil Collins, van zijn debuut hit In The Air Tonight tot en met het titelnummer van zijn meest recente studio album: Going Back. The Singles is dan ook zowaar een best of album, en bevat alle greatest hits van Phil Collins, inclusief zijn Nederlandse nummer 1 hits: You Can’t Hurry love en Another Day in Paradise.
Pink Floyd at Pompeii - MCMLXXII, de baanbrekende film uit 1972 geregisseerd door Adrian Maben, keert terug naar de bioscoop, nu digitaal opnieuw gemastered in 4K van de originele 35mm beelden met verbeterde audio. De film speelt zich af in de spookachtig mooie ruïnes van het oude Romeinse Amfitheater in Pompeii, Italië, en legt Pink Floyd vast tijdens een intiem concert zonder publiek. Het optreden werd gefilmd in oktober 1971 en bevat onvergetelijke nummers als “Echoes”, “A Saucerful of Secrets” en “One of These Days”. De adembenemende beelden van het amfitheater, zowel overdag als 's nachts opgenomen, versterken de magie van het optreden en zorgen voor een unieke en meeslepende ervaring. Daarnaast bevat de film zeldzame beelden van achter de schermen van de band tijdens het werken aan The Dark Side of the Moon in de Abbey Road Studios. Deze zorgvuldige restauratie levert verbluffende beeld- en geluidskwaliteit, met een theatrale en home entertainment mix van Steven Wilson in 5.1 en Dolby Atmos. Deze upgrades verbeteren de diepte en helderheid van de film, terwijl de authenticiteit en de geest van de originele release uit 1972 behouden blijven. Geïnspireerd door de gouden warmte van de iconische setting van Pompeii, transformeert de remaster dit tijdloze stuk in een meesterwerk van beeld en geluid. Beleef Pink Floyd als nooit tevoren met deze baanbrekende audiovisuele remaster!