Het album Cut betekent in 1982 de comeback voor Golden Earring. Oorspronkelijk bedoeld als een afscheidsplaat luidt het zestiende studioalbum vanwege het artistieke en commerciële succes een nieuwe fase in de historie van de band in. Zowel het album als de single Twilight Zone belandt op de eerste plek van de hitlijsten en de videoclip van Dick Maas trekt veel aandacht. Ook in Amerika, waar de single – mede dankzij de aandacht van muziekzender MTV - de top 10 van de Billboard Hot 100 bereikt. Ondertussen geeft de band in Amerika in de lente van 1983 zo’n veertig shows in twee maanden.
Deze uitgebreide editie bevat naast de geremasterde versie van het album de singleversie van Twilight Zone, beide singleversies van The Devil Made Me Do It en b-kanten King Dark en Shadow Avenue. De tweede cd, The Cut Sessions, biedt een keur aan outtakes, ruwe mixen en alternatieve versies, inclusief de eerste studio-opnamen van Twilight Zone en Future uit november 1981.
Ook is een DVD bijgevoegd met daarop de langverwachte gerestaureerde videoclips die regisseur Dick Maas voor Golden Earring tussen 1982 en 1997 heeft gemaakt. De beelden zijn overgezet en geremasterd vanaf de originele 16mm en 35mm filmreels en analoge en digitale videotapes. Als bonus zijn de Toppop-videoclip van The Devil Made Me Do It en een aflevering van het Polygoon Journaal over het maken van de videoclip voor When The Lady Smiles toegevoegd.
Alle tracks zijn in 24 bit/192 kHz geremasterd vanaf de originele mastertapes.
Orgy Of The Damned van Slash, met release datum 17 mei 2024, bevat de volgende nummers: "Hoochie Coochie Man ", "Key To The Highway " en meer.Deze versie van Orgy Of The Damned verschijnt als een 2xLP.
2024 heruitgave als BluRay van 'Queen Rock Montreal', opgenomen in 1981. De band was in absolute topvorm en speelde classics als 'Killer Queen', 'Somebody o Love', 'Love Of My Life', 'Under Pressure', 'Crazy Little Thing Called Love', 'Bohemain Rhapsody', 'We Will Rock You' en ' We Are The Champions'. Daarnaast bevat deze BluRay als bonus het legendarische optreden van de band tijdens Live Aid 1985.
Krezip is verantwoordelijk voor de titelsong van de zes-delige dramaserie en Videoland Original 'Maxima'. Daarnaast hebben zij voor iedere aflevering een nieuw nummer geschreven. De band verteld over het schrijfproces: 'Het was heerlijk om in de huid van Maxima te kruipen en haar gevoelens en emoties te vertalen via onze muziek.' Met iedere aflevering die via deze streamingdienst in een periode van 5 weken online komt zal ook een nieuwe Krezip song online komen. Op 17 mei (de verjaardag van Maxi ma) wordt dan het complete album uitgebracht. Deze 7 songs (inclusief de single 'Attention') + van 3 songs een speciale piano versie. Het album is beschikbaar op CD en op koninklijk gekleurd en gelimiteerd vinyl. Over de serie Maxima: In de Videoland Original MAXIMA wordt het leven van Koningin Maxima verkend, gebaseerd op de bestseller van Marcia Luyten. De serie vertelt het verhaal van Maxima's reis van haar vroege leven in Argentinië en New York tot aan haar toekomst als koningin van Nederl and.
Fatah was het eerste talent die bij Lijpe's label tekende. De artiest uit Delft voegde zich bij Lijpe Music in 2017. In december 2020 kwam Fatah met zijn album 'Principes' en gooide hoge ogen met nummers zoals 'Of Dit Het Waard Was', 'Constant' samen met 3robi' & 'Principes' samen met Paramocro. Haal het album nu bij jou in huis of jilla om de rest van de artiesten zoals Lijpe in samenwerking met Fatah te horen.
In augustus 1974, toen Band On The Run zeven weken op rij op nummer 1 stond in Britse albumcharts, gingen Paul McCartney en Wings naar Abbey Road Studios voor de opnames van een videodocumentaire en mogelijk een live studioalbum - 'One Hand Clapping'. Ondanks de overweldigende vraag naar nieuw opgenomen materiaal van de grootste band ter wereld van dat moment, werd 'One Hand Clapping' nooit officieel uitgebracht. De complete sessies zijn opnieuw gemixt en aangevuld met 12 nummers die niet in de originele film verschenen, inclusief herbewerkte fragmenten van Beatles-klassiekers.
Eindelijk, het nieuwe studioalbum van RIVERSIDE, Polen's baanbrekende en toonaangevende Progressive Rock band! Als opvolger van het alom geprezen 'Wasteland' album van 2018, dat de hitlijsten binnenkwam in Duitsland op # 13, Nederland op # 28, Zwitserland op # 23, Oostenrijk op # 39, UK op # 83, Finland op # 30, Frankrijk op # 97, Tsjechië op # 59 en Polen op # 1, breidt hun nieuwe album 'ID.Entity' het karakteristieke geluid van RIVERSIDE uit en breidt het uit, maar alles in een vernieuwde en meer dynamische formule. Opgenomen en gemixt in twee studio's (The Boogie Town Studio in Otwock met Paweł Marciniak en in de Serakos studio in Warschau met Magda en Robert Srzedniccy), werd het album gemasterd door Robert Szydło en geproduceerd door RIVERSIDE's Mariusz Duda zelf.
ID.Entity' trapt het derde decennium in de carrière van RIVERSIDE op een opmerkelijke manier af en zal verkrijgbaar zijn in de volgende formaten: Ltd. Deluxe 2CD+Blu-ray Artbook, Ltd. 2CD Mediabook, CD Jewelcase, Gatefold zwarte 2LP en Ltd. Gatefold oranje 2LP.
'Did you know that there's a tunnel under Ocean Blvd', is het negende studio album van de geprezen singer-songwriter Lana Del Rey. Het album bevast 16 tracks en interludes met features van onder andere Father John Misty, Tommy Genesis, Jon Batiste, Bleachers en meer. Het is de opvolger van de in 2021 uitgebrachte albums 'Chemtrails Over The Country Club' en 'Blue Banisters'. Standaard 1CD in jewel case.
Geheel live op tape opgenomen, zonder overdubs, werden de broers Pablo (gitaar/zang) en Luka van de Poel (drums/zang) naast Robin Piso (Hammond/Wurlitzer) vergezeld door een groot aantal muzikale vrienden. "We brachten extra mensen mee en wilden van elk hun persoonlijke signatuur op de plaat. Maar met tien mensen in één kamer spelen is chaotisch. Bij elke take die je doet, is er wel iemand niet tevreden met hoe ze spelen. Maar je beseft je des te meer wat er belangrijk is aan een take." Alles werd volledig analoog en rechtstreeks op tape opgenomen, er werden geen computers gebruikt bij het maken van het album. De tapes werden vervolgens naar een mastering-engineer gestuurd die het rechtstreeks sneed tot een lacker die werd gebruikt voor het persen van het vinyl - zelfs dit masteren en snijden gebeurde volledig analoog.