Gezocht: Kandidaten erepenning
Woensdag 24 oktober 2007BIDDINGHUIZEN - Tijdens de gemeentelijke Nieuwjaarsontmoeting op 3 januari in De Meerpaal, reikt het gemeentebestuur erepenningen uit aan inwoners van de gemeente Dronten, die zich bijzonder verdienstelijk hebben gemaakt. Kandidaten kunt u opgeven tot 1 november aanstaande.
Er zijn nog maar weinig aanmeldingen binnengekomen. Voor Dronten zijn zelfs nog helemaal geen aanmeldingen ontvangen. Weet u iemand die u graag op 3 januari in het zonnetje wil zetten, geef de naam en de verdienste van deze persoon dan zo spoedig mogelijk door aan de Jolanda Scholten, afdeling Ondersteuning & Advisering van de gemeente Dronten.
Wie komt in aanmerking?
Kandidaten komen in aanmerking voor een erepenning als zij zich minstens vijf jaar op meerdere terreinen, waaronder twee bestuurlijke, dan wel zeven en een half jaar op één bepaald terrein hebben ingezet voor de gemeenschap. Het gaat dan om het verrichten van (onbetaald) vrijwilligerswerk of als iemand een bijzondere presentatie heeft verricht met betekenis voor de gemeente Dronten. Iemand die in zijn of haar (betaalde) werk erg veel doet voor de gemeenschap komt dus niet in aanmerking.
Opgeven kandidaten
U kunt kandidaten opgeven door het aanvraagformulier in te vullen. Op dit formulier moeten de bijzondere verdiensten (of de bijzondere prestatie) van betrokken persoon, inclusief de tijdsduur van deze verdiensten, worden vermeld. Het formulier moet vóór 1 november aanstaande bij de gemeente binnen zijn.
U kunt de voordrachten, onder vermelding van het woord vertrouwelijk sturen aan het college van burgemeester en wethouders, t.a.v. Jolanda Scholten, postbus 100, 8250 AC Dronten. Mailen (j.scholten@dronten.nl) of langsbrengen op het gemeentehuis mag natuurlijk ook.
Aanvraagformulier
Het aanvraagformulier kunt u downloaden via de website van de gemeente Dronten: http://www.dronten.n/bestuur&organisatie/erepenningen of aanvragen bij de afdeling O&A/ Communicatie via telefoonnummer (0321) 388245 of via email j.scholten@dronten.nl.
Bron: Gemeente Dronten