Dit is een artikel van lequal.com
De drie pijlers van SEO: welke zijn dat en hoe zet ik ze in?
Maandag 2 oktober 2023
Foto: Pexels.com - rechtenvrij
Dit is een artikel van lequal.com
SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel zoekmachine optimalisatie. Het is een slimme en, als je het goed gebruikt, effectieve manier van het verhogen van je online aanwezigheid. Door middel van een aantal handige technieken verhoog je de positie van je website op Google en andere zoekmachines. Denk aan linkbuilding of SEO copywriting. Hierbij houdt je rekening met drie pijlers: techniek, inhoud, en autoriteit. Benieuwd naar wat dit precies inhoudt en hoe je het inzet bij je eigen bedrijf? Lees dan snel verder!
Content
We beginnen met content, een belangrijke pijler. Bij deze pijler draait het allemaal om de inhoud van je website. Hoe hoger de kwaliteit van de content, hoe hoger je positie op de zoekmachines. Maak daarom content waarin relevante zoekwoorden, een duidelijke structuur en foto's of video's zijn verwerkt. Zorg ervoor dat de bezoeker het antwoord op zijn vraag via jou vindt.
Ook met interne links, een link dat verwijst naar een andere pagina op je eigen website, hebben veel invloed op de online vindbaarheid van je website. Ga bijvoorbeeld eens in gesprek met een SEO copywriter, die relevante teksten schrijft, zorgt voor een positie, en zo meer verkeer naar je website.
Autoriteit
De tweede pijler is autoriteit. Hierbij letten zoekmachines op de betrouwbaarheid en reputatie van jouw website. Hier geldt ook dat een hogere betrouwbaarheid zorgt voor een hogere positie. Vooral door middel van linkbuilding verhoog je de betrouwbaarheid van je website. Heb je veel backlinks op andere websites verkregen? Dan scoor je waarschijnlijk goed op deze pijler. Relevantie en kwaliteit zijn op dit vlak ook van belang. Dus zorg dat je samenwerkt met websites die dat hoog in de vaandel hebben staan.
Techniek
De derde pijler, techniek, let op de gebruiksvriendelijkheid van je website. Voor je bezoekers, maar ook voor de zoekmachines. Het gaat hier vooral over de achterkant van je website; zorg ervoor dat dit allemaal op orde is. Zoekmachines gebruiken 'spiders' om je website te doorzoeken en zo je positie te bepalen. Een website dat goed scoort op techniek, zal dan ook hoger positioneren dan een pagina die daar moeite mee heeft. Denk hierbij ook aan belangrijke aspecten als snelle laadtijd, veiligheid, en responsiviteit. Dus, zorg ervoor dat de techniek achter je website op orde is, zodat je kwalitatief hoge content zonder zorgen wordt bekeken.
Dus, drie pijlers die veel betekenen voor de online aanwezigheid van je bedrijf. Met de eerste pijler, content, werk je aan een kwalitatief goede inhoud van je website. Ga aan de slag met linkbuilding en werk aan een hogere autoriteit van je website. Tot slot werk je aan de achterkant van je website en verbeter je hier de techniek. Zorg ervoor dat je veel aandacht besteed aan de content, autoriteit, en techniek van je website. Zo sta je binnen no time op de
eerste positie van de zoekmachine!
Bovenstaand bericht is afkomstig van een externe bron en betreft geen redactioneel artikel. BHZNet.nl is niet verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van dit bericht.