OFW krijgt een 7,6 voor haar dienstverlening
Donderdag 24 november 2022BIDDINGHUIZEN - Huurders waarderen de dienstverlening van OFW dit jaar gemiddeld met een 7,6. Dat blijkt uit de cijfers van de Aedes Benchmark. OFW is blij dat huurders haar dienstverlening sinds de meting blijven waarderen met een ruime voldoende. Voor OFW is dat geen vanzelfsprekendheid, gezien de maatregelen die ze het afgelopen jaar heeft moeten nemen als gevolg van corona en de dreiging aan haar pand.
Het algemene oordeel dat huurders aan de dienstverlening van OFW geven, is een 7,6 (2021: 7,5). Het gemiddelde cijfer dat OFW van nieuwe huurders krijgt, is een 7,3. Huurders met een reparatieverzoek geven een 7,7 en huurders die de huur op hebben gezegd, geven een 7,8.
Prestatievelden: 3x een A-score
Corporaties worden naast het huurdersoordeel, beoordeeld op de prestatievelden: duurzaamheid, bedrijfslasten, onderhoud & verbetering en betaalbaarheid & beschikbaarheid. Deze geven op hoofdlijnen een totaalbeeld over het presteren van individuele corporaties en van de sector als geheel.
Op de eerste twee onderdelen krijgt OFW net als vorig jaar een A-score (bovengemiddeld t.o.v. het landelijk gemiddelde). Een verbetering is te zien op het prestatieveld 'Onderhoud & verbetering'. Hiervoor krijgt OFW dit jaar een A-score (bovengemiddeld), vorig jaar was dit een B-score (gemiddeld t.o.v. het landelijk gemiddelde). Een B-score krijgt OFW voor het prestatieveld 'Beschikbaarheid & Betaalbaarheid'.
Voor de negende keer
Aedes, branchevereniging van woningcorporaties, hield dit jaar voor de negende keer de benchmark. Aedes voert de benchmark uit samen met PwC, KWH en ABF. Ook de Woonbond, de VNG, het ministerie van Binnenlandse Zaken, de Autoriteit voor woningcorporaties (Aw) en het Waarborgfonds Sociale Woningbouw (WSW) zijn betrokken bij de ontwikkeling en de resultaten van de benchmark.
Oost Flevoland Woondiensten