Enorme drukte bij callcenter GGD
Maandag 24 januari 2022BIDDINGHUIZEN - Het is momenteel heel druk bij het callcenter van de GGD. Ook op de testlocatie en bij het Bron- en Contactonderzoek is het erg druk. "Wij vragen om uw begrip voor deze situatie", schrijft GGD Flevoland op de website.
Nu zoveel mensen besmet zijn, hebben veel mensen vragen. Vragen over leefregels, quarantaine en testuitslagen. Hierdoor duurt het langer dan gebruikelijk voor u telefonisch geholpen wordt. "Wij doen ons uiterste best u zo snel mogelijk te woord te staan", schrijft de GGD. "De wachttijden lopen echter behoorlijk op. Omdat heel veel antwoorden te vinden zijn op de website van de Rijksoverheid, klik daarvoor hier, vragen wij u daar eerst een kijkje te nemen". Daarnaast vraagt de organisatie om zoveel mogelijk 's morgens na 10 uur te bellen of 's middags na 14 uur.
Afspraak maken voor testen of vaccineren?
Wilt u een afspraak maken voor een test, dan belt u 0800-1202. Wilt een afspraak maken voor een eerste vaccinatie vaccinnatie of boosterprik, dan belt u met 0800-7070. Voor uitslagen houdt u uw telefoon of mail in de gaten houden of u kunt dit inzien met uw DigiD. Belt u voor bovenstaande niet met de GGD via het algemene telefoonnummer.
Bron- en contact onderzoek
Omdat het aantal besmettingen toeneemt, heeft het team bron- en contactonderzoek veel werk. Vanwege het hoge aantal besmettingen, zal niet iedereen meer worden gebeld. GGD: "U ontvangt een mail van ons als u positief bent getest, en we leggen in de mail uit wat u moet doen nu u besmet bent". Wie toch nog vragen heeft en persoonlijk contact wil, kan bellen naar het telefoonnummer dat in de mail staat vermeld en niet naar het algemene nummer van GGD Flevoland.
Redactie BHZNet.nl