Subsidieregeling controle coronatoegangsbewijzen gemeente Dronten
Vrijdag 10 december 2021BIDDINGHUIZEN - De gemeente Dronten heeft een subsidieregeling gepubliceerd rondom controle coronatoegangsbewijzen. Het doel van de subsidie is het ondersteunen van beheerders, zoals ondernemers en verenigingen, die verplicht zijn om coronatoegangsbewijzen en identiteitsdocumenten te controleren op publiek toegankelijke locaties in de gemeente Dronten.
Het gaat hierbij om de controles in de periode van 22 september tot en met 31 december 2021. De regeling treedt in werking op 10 december en heeft een looptijd tot 1 februari 2022. De maximale subsidie per aanvraag is € 2.000.
Formulier
Voor het aanvragen van een subsidie en het verstrekken van gegevens moet een aanvrager gebruik maken van het door het college vastgestelde schriftelijk of elektronisch aanvraagformulier dat op de gevraagde subsidie van toepassing is. Het aanvraagformulier is te vinden op de website www.dronten.nl of op te vragen bij de gemeente Dronten.
Subsidiabel zijn kosten die door de aanvrager gemaakt moeten worden voor de controle van coronatoegangsbewijzen en identiteitsdocumenten. Te denken valt aan:
- Verschuldigde loonkosten van werknemers en arbeidskrachten;
- Vrijwilligersvergoedingen, tot een maximum per vrijwilliger van de vrijlatingsgrens die de Belastingdienst hanteert;
- Materiële kosten die de controle van het coronatoegangsbewijs en identiteitsdocument faciliteren.
Meer informatie is te vinden op officielebekendmakingen.nl.
Redactie BHZNet.nl