BAS Voetbal en AH Jan Schuurhuis samen tegen Corona
Vrijdag 11 september 2020BIDDINGHUIZEN - Hoofdsponsor Albert Heijn Jan Schuurhuis en BAS Voetbal zijn al meer dan 40 jaar partners. De letters AH prijken niet slechts op de tenues van de eerste selectie, maar de supermarkt ondersteunt de club bovendien al jarenlang op diverse andere manieren. Met het aanbieden van een aanzienlijke hoeveelheid ontsmettingsvloeistof en een kuchscherm boven de bar in de kantine hebben zij elkaar nu ook in de strijd tegen het Coronavirus gevonden.
Op woensdagmiddag 12 februari organiseerden AH Jan Schuurhuis en BAS Voetbal samen nog een voetbalplaatjes-ruilmiddag voor de jeugd in de kantine van BAS Voetbal. Wat niemand toen kon vermoeden was dit voorlopig de laatste gezamenlijke activiteit van AH en BAS was. Kort daarna werd de lockdown ingesteld. De kantine ging op slot en sportpark de Schelp lag er verlaten bij. Wat volgde was een zomer vol annuleringen: geen AH stratenvoetbaltoernooi op Hemelvaartsdag, geen ondersteuning van het jeugdkamp, geen prijzen voor loterijen en zelfs geen traditionele balsponsoring door de supermarkt bij de laatste wedstrijd van de competitie.
Dat met deze sponsoring juist de strijd tegen het Coronavirus centraal staat is niet helemaal toevallig. Eerder kwam AH Jan Schuurhuis al in het nieuws, doordat de supermarkt een luxe desinfectiestation voor winkelwagens had laten plaatsen. Met die investering koos eigenaar Jan Schuurhuis voor veiligheid en wilde hij de hygiëne voor klanten zoveel mogelijk waarborgen. Het leverde hem, zowel binnen het dorp als daarbuiten, vele positieve reacties op.
Trots vertelde hij toen dat met slechts één druk op de knop alles binnen het desinfectiestation ontsmet werd. "Alles?", vroeg Stefan Tolhoek, aanvoerder van BAS-1, ongelovig. "Jazeker, alles!", was de respons van Schuurhuis. En dat antwoord bracht de aanvoerder op een idee...