Walibi Holland richt zich op Duitse markt
Maandag 1 augustus 2016BIDDINGHUIZEN - Je kunt ze zo voorbij zien rijden in het Veluwe gebied, vijf bussen waar Walibi Holland achterop promotie maakt voor ritten in een achtbaan. Er zijn echter twee bussen waar geen #HARDGAAN op staat, maar 'Adrenalin ohne Ende'; de Duitse variant van #HARDGAAN.
Walibi Holland richt zich hiermee op de Duitse toerist in het Veluwe gebied. Vorige maand nog, berichtten diverse media dat uit een onderzoek van het Centraal Bureau voor Statistiek naar voren kwam dat Duitse toeristen het meeste uitgeven in ons land.
Duitse radio en online campagne
Walibi Holland is zich al langer bewust van de Duitse toerist. Naast de busreclame die momenteel in de directe regio rondrijdt heeft Walibi een Duitse radiospot en een online campagne met video in de deelstaat Nordrhein Westfalen lopen. Marc Antonioli, Manager Marketing & Sales: "Wij willen Duitse toeristen net zo goed het gevoel geven een welkome gast te zijn als de Nederlandse gasten. Een stukje Duitse communicatie gericht op de teenagers & young adults over de grens, maar ook in de regio, is dan een eerste handreiking die we ze kunnen geven".
Adrenalin ohne Ende
Antonioli: "De hashtag #HARDGAAN is een begrip welke de Duitsers niet zo snel zullen begrijpen, maar de woorden Adrenalin ohne Ende wel. Zowel #HARDGAAN als Adrenalin ohne Ende komen op hetzelfde neer: Walibi Holland is the place to be voor adrenalinejunkies".
Walibi Holland
Walibi Holland is dit seizoen nog tot 30 oktober open. Dagelijks is het park geopend tot 20.00 uur. Op 3, 10 en 17 augustus wordt Summer Vibez gehouden en is het park geopend tot 23.00 uur.
Redactie BHZNet.nl