Lowlands en nrc.next tekenen contract
Zaterdag 26 april 2008BIDDINGHUIZEN - Op 22 april 2008 hebben Lowlands Festival en nrc.next een sponsorcontract getekend voor drie jaar. nrc.next is als ochtenduitgave van NRC Handelsblad de meest gelezen krant onder hoogopgeleide jongeren, de groep die massaal Lowlands bezoekt.
Mojo Concerts als organisator van Lowlands en nrc.next maken als nieuwe partners onder andere een gezamenlijke festivalbijlage, introduceren een speciaal Lowlands-abonnement op nrc.next en organiseren een ‘allerlaatste 100 kaarten-actie’.
Natural fit
Voor festivaldirecteur Eric van Eerdenburg en Gert Jan Oelderik, uitgever van NRC Media heeft de samenwerking veel te bieden. Van Eerdenburg: “Wij zijn erg blij met deze samenwerking omdat nrc.next als een natural fit voelt. Door het jaar heen besteedt nrc.next namelijk al veel aandacht aan bands, films en theatervoorstellingen die ook bij de interessesfeer van de Lowlandsbezoeker aansluiten”.
Mijlpaal
“Voor ons is dit echt een mijlpaal”, laat uitgever Oelderik weten. “Twee jaar geleden gestart met nrc.next en nu mediapartner van het belangrijkste muziekfestival voor onze doelgroep. Behalve onze enthousiaste en goed ingevoerde muziekredactie zijn we ijzersterk met ons hoge selectieve bereik onder bezoekers van Lowlands”.
De 16e editie van Lowlands vindt plaats op 15, 16 en 17 augustus te Walibi World Biddinghuizen. Het grootste deel van het programma wordt eind mei bekendgemaakt door Mojo Concerts en zal te lezen zijn in nrc.next. De kaartverkoop is reeds begonnen en loopt voorspoedig. De afgelopen jaren is het festival met 55.000 bezoekers uitverkocht. Voor meer informatie: http://www.lowlands.nl.
Eerder dit jaar verbonden Mojo Concerts en NRC Handelsblad zich ook al aan elkaar als partners van het North Sea Jazz Festival. Met deze samenwerking van Lowlands en nrc.next is NRC Media de komende jaren verbonden aan de twee gezichtsbepalende muziekfestivals van Nederland.
Bron: Evenementnieuws.nl